Τέλος στις συνομιλίες με τους δυνητικούς αγοραστές της έβαλε η Abercrombie Fitch Co., διαψεύδοντας τις ελπίδες των επενδυτών για έναν «λευκό ιππότη» που θα κατάφερνε να σώσει την εταιρεία από την πτώση των πωλήσεών, την οποία μάταια προσπαθεί να αναζωπυρώσει εδώ και καιρό.

Το ναυάγιο των συνομιλιών μάλιστα βύθισε  την μετοχή σχεδόν 17%, στα 10,11 δολάρια, στις αρχές της συνεδρίασης της Δευτέρας, φτάνοντας το χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 17 ετών.

Η ανακοίνωση ήρθε μετά από μήνες εικασιών οι οποίες ήθελαν την Abercrombie να εξαγοράζεται από την Express Inc. ή την American Eagle Outfitters Inc. Σύμφωνα μάλιστα με ανακοίνωση της ίδιας της εταιρείας τον Μάιο, βρισκόταν σε συζητήσεις με διάφορους πιθανούς αγοραστές για μια συμφέρουσα συμφωνία που θα ισοστάθμιζε την πτώση των πωλήσεων και το κλείσιμο των καταστημάτων της.

Ήδη από εκείνη την περίοδο που διέρρευσαν τα νέα πως η Express και η American Eagle Outfitters συζητούν την εξαγορά της άλλοτε κραταιάς μάρκας ένδυσης οι μετοχές της Abercrombie κατέγραψαν άλμα, και μέχρι και την Παρασκευή ενισχύονταν κατά 1,3%.

Μετά την ανακοίνωση του τερματισμού των συνομιλιών χωρίς αποτέλεσμα η εταιρεία αρνήθηκε να υπεισέλθει σε λεπτομέρειες.

Μετά την αποχώρηση από το τραπέζι των διαπραγματεύσεων, η Abercrombie μοιάζει να στερεύει από επιλογές. Αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι η εταιρεία υπήρξε το στήριγμα των εμπορικών κέντρων και είχε βρεθεί στην κορυφή των προτιμήσεων των φοιτητών στην δεκαετία του ’90 και στις αρχές της δεκαετίας του 2000, αλλά έκτοτε έχει χάσει μεγάλο μέρος της αίγλης της.

Μεγάλο βέβαια υπήρξε και το πλήγμα που δέχτηκε από την πτώση της κίνησης στα εμπορικά κέντρα αλλά κι από την μετατόπιση των αγοραστών στις online επιλογές. Στην πτώση της συνετέλεσε συν τοις άλλοις και η προτίμηση από πλευράς αγοραστών πιο οικονομικών ενδυμάτων όπως τα H&M και Forever 21.

Παρά τους σκοπέλους που αντιμετωπίζει η εταιρεία ο πρόεδρος της, Άρθουρ Μαρτίνεζ, υποσχέθηκε ότι η τιμή της μετοχής θα ενισχυθεί μακροπρόθεσμα από την υγιή επιθετική πολιτική της εταιρείας. Παράλληλα επεσήμανε και τις σταθερές πωλήσεις που παρουσιάζει το εμπορικό σήμα Hollister ενώ συμπλήρωσε ότι η Abercombie «λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε να αναζωογονηθεί και να επιστρέψει σε θετικές αποδόσεις».

Ωστόσο το παράδειγμα της Abercrombie  δεν είναι το μόνο. Η λιανική βιομηχανία έχει αναστατωθεί από τις πτωχεύσεις και από τη συνεχώς αυξανόμενη τάση των λουκέτων καταστημάτων εξαιτίας της μετατόπισης των προτιμήσεων των καταναλωτών.

Τα τελευταία χρόνια οι πελάτες συνηθίζουν να ξοδεύουν περισσότερο σε τρόφιμα και ταξίδια αντί άλλων υλικών αγαθών, όπως τα ρούχα.

Άλλοτε επιτυχημένες μάρκες ένδυσης όπως οι Aeropostale και Weat Seat έχουν υπαχθεί σήμερα στο αντίστοιχο άρθρο 99 της Αμερικής. H Sears, μετά από το κλείσιμο πολλών καταστημάτων της τα τελευταία χρόνια δήλωσε μόλις την προηγούμενη εβδομάδα πως θα προχωρήσει στο κλείσιμο άλλων 43 καταστημάτων το αμέσως επόμενο διάστημα, ενώ ανέφερε πως δεν γνωρίζει εάν η ρευστότητά της επαρκεί έως το τέλος του χρόνου.

Στο ίδιο μήκος κύματος και η Hudson’s Bay Co, μητρική της Saks Fifth Avenue και Lord & Taylor ανέφερε τον προηγούμενο μήνα πως θα προχωρήσει σε περικοπές χιλιάδων θέσεων εργασίας στη Νότια Αμερική για να αντιμετωπίσει την πτώση των πωλήσεων.

Στο αντίποδα, οι online πωλήσεις κινούνται ανοδικά. Τρανό παράδειγμα η Amazon, η οποία μόλις ξεκίνησε την προνομιακή για τα μέλη της μέρα εκπτώσεων Prime Day την Δευτέρα στις 9 το πρωί. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του Παρατηρητηρίου καταναλωτών (Consumers Intelligence Research Partners) 85 εκατ. Aμερικανοί είναι πλέον εγγεγραμμένα μέλη της Amazon, δηλαδή 38% περισσότερα από πέρυσι. Αυτά μάλιστα τα μέλη σύμφωνα πάντα με το CIRP, ξοδεύουν 1.300 δολάρια κατά μέσω όρο ετησίως, ποσό διπλάσιο από αυτό που ξοδεύουν τα μη εγγεγραμμένα μέλη της Amazon….

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here