Έχουμε μιλήσει για τα οφέλη της γιόγκα στην υγεία και τον οργανισμό: επηρεάζει από το πώς θα ξεκινήσεις τη μέρα σου μέχρι τη σεξουαλική σου ζωή και τους πονοκεφάλους. Επίσης, είναι μια άσκηση εξίσου καλή για άνδρες και γυναίκες.

5 αναπάντεχα οφέλη της γιόγκα στην υγεία!

Κατάθλιψη

Τα χαμηλά επίπεδα του εγκεφάλου του νευροδιαβιβαστή GABA που εντοπίζεται συχνά σε άτομα με κατάθλιψη? SSRIs, ηλεκτροσπασμοθεραπεία, και τώρα η γιόγκα, όπως φαίνεται, μπορεί να ενισχύσει GABA. Έρευνα από την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου και του McLean Hospital Harvard της Βοστώνης διαπίστωσε ότι υγιή άτομα που ασκούνται στη γιόγκα για μια ώρα, είχαν 27% αύξηση των επιπέδων του νευροδιαβιβαστή GABA σε σύγκριση με μία ομάδα ελέγχου που απλά καθόταν και διάβαζε για μια ώρα. Τα χαμηλά επίπεδα του νευροδιαβιβαστή GABA στον εγκέφαλο εντοπίζονται συχνά σε άτομα με κατάθλιψη. Επομένως, η γιόγκα μπορεί να βελτιώσει σημαντικά τη διάθεσή μας και να μειώσει τα συμπτώματα της κατάθλιψης και του άγχους.

οφέλη της γιόγκα στην υγεία

Unsplash

Καρδιακά νοσήματα

Αρκετές μελέτες έχουν δείξει ότι η γιόγκα μπορεί να μειώσει την αρτηριακή πίεση και τη χοληστερόλη και επιβραδύνει την εξέλιξη της αθηροσκλήρωσης -όλοι παράγοντες που προκαλούν καρδιακή νόσο.

Παρόλο που κάθε μορφή άσκησης είναι καλή για την καρδιά, οι ειδικοί θεωρούν ότι η γιόγκα μπορεί να δώσει μια επιπλέον ώθηση, συμβάλλοντας στην σταθεροποίηση του ενδοθηλίου, που βρίσκονται στα αιμοφόρα αγγεία και όταν ερεθίζονται συμβάλλουν στην καρδιαγγειακή νόσο. Δεδομένου ότι οι καρδιακές παθήσεις συνδέονται με το άγχος και είναι δεδομένο ότι η γιόγκα καταπολεμά το στρες, μειώνονται ακόμα περισσότερο οι πιθανότητες εμφάνισης καρδιακού επεισοδίου.

Καρκίνος του μαστού

Οι γυναίκες που κάνουν γιόγκα κατά τη διάρκεια και μετά τη θεραπεία καρκίνου του μαστού, έχουν λιγότερη σωματική ταλαιπωρία και άγχος. Από έρευνα του 2007 που έκανε το Πανεπιστήμιο Duke, οι γυναίκες με μεταστατικό καρκίνο του μαστού βίωσαν λιγότερο πόνο και ένιωθαν πιο ενεργητικές και χαλαρές.

οφέλη της γιόγκα στην υγεία

Αϋπνία

Ερευνητές από το Χάρβαρντ διαπίστωσαν ότι οκτώ εβδομάδες καθημερινής γιόγκα βελτίωσαν σημαντικά την ποιότητα του ύπνου για ανθρώπους που πάσχουν από αϋπνία. Και μια άλλη μελέτη διαπίστωσε ότι η γιόγκα δύο φορές την εβδομάδα βοήθησε όσους πέρασαν καρκίνο να κοιμούνται καλύτερα και να αισθάνονται λιγότερο κουρασμένοι.

Άσθμα

Σε μια μελέτη 57 ενηλίκων με ήπιο έως μέτριο άσθμα, ένα μάθημα γιόγκα οκτώ εβδομάδων μείωσε σε μεγάλο βαθμό τα συμπτώματα του άσθματος. Η πρακτική αναπνοής, γνωστή ως pranayama, είναι ουσιαστικό μέρος της γιόγκα, και τέτοιες ασκήσεις έχουν αποδειχθεί ότι βοηθούν στη μείωση των συμπτωμάτων του άσθματος.

Photo: Unsplash/Maddi Bazzocco
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.