Το να ηρεμήσουμε και να δροσιστούμε μετά την άσκηση, ειδικά στους καυτούς καλοκαιρινούς μήνες, είναι πολύ σημαντικό. Οι περισσότερες λοιπόν επιλέγουμε την πιο “λογική” επιλογή ανάμεσα στα ζεστά ή κρύα ροφήματα μετά την γυμναστική.

Όμως χρειαζόμαστε αυτά τα ροφήματα να είναι κρύα; ή μήπως τα ζεστά μπορούν να μας δροσίσουν καλύτερα μετά την προπόνηση; Άλλο ένα ερώτημα είναι τι πρέπει να πίνουμε κατά τη διάρκεια της άσκησης. Κι όμως αποδεικνύεται επιστημονικά πως τα ζεστά ροφήματα μπορούν να ελαττώσουν τη θερμοκρασία του σώματος μετά την γυμναστική.

Κρύα ή ζεστά ροφήματα μετά την προπόνηση;

Πως λειτουργούν τα ζεστά ροφήματα

Σε μία ζεστή ημέρα πίνοντας ένα ζεστό αφέψημα, αρχικά η θερμοκρασία του σώματος ανεβαίνει περισσότερο. Έτσι ο οργανισμός παράγει ιδρώτα για να “ρίξει” την θερμοκρασία του σώματος. Ενώ ο υπερβολικός ιδρώτας δεν είναι κολακευτικός είναι κάτι υγιές που συμβαίνει και ρυθμίζει την θερμοκρασία του σώματος σε κανονικά επίπεδα.

Τι έδειξε η έρευνα

Σε έρευνα συγκρίθηκε η θερμοκρασία διαφόρων ανθρώπων που ήπιαν ζεστά ή κρύα ροφήματα μετά την γυμναστική. Αποδεικνύεται πως τα ζεστά ροφήματα λειτούργησαν καλύτερα και μείωσαν περισσότερο από τα κρύα την θερμοκρασία του σώματος.

Τι κάνει το παγωμένο νερό

Στο δίλημμα ζεστά ή κρύα ροφήματα μετά την γυμναστική, έρχεται και το ερώτημα τι γίνεται με το παγωμένο νερό κατά την διάρκεια της άσκησης. Στην ουσία το παγωμένο νερό και γενικά τα παγωμένα ροφήματα σοκάρουν τα εσωτερικά όργανα.

Αυτό συμβαίνει γιατί ο οργανισμός μας από την γυμναστική έχει ανεβάσει την εσωτερική του θερμοκρασία, κι έτσι αυτή η διαφορά θερμοκρασίας με το παγωμένο νερό προκαλεί μείωση της κυκλοφορίας του αίματος, και την κατακράτηση της θερμοκρασίας στα ίδια επίπεδα.

Πως θα δροσιστείς μετά την γυμναστική

Αν γυμνάζεσαι όταν υπάρχει ζέστη και υγρασία, τότε τα ροφήματα σε θερμοκρασία περιβάλλοντος είναι τα καλύτερα για να δροσιστείς. Κατά τους χειμερινούς μήνες τα ζεστά ροφήματα θα σε βοηθήσουν να ηρεμήσεις μετά την προπόνηση.

Μην ξεχνάς πως είτε διαλέγεις ζεστά ή κρύα ροφήματα μετά την γυμναστική πρέπει να παραμένεις ενυδατωμένη. Είναι πολύ συχνό φαινόμενο να παθαίνουμε αφυδάτωση ακόμα κι αν πίνουμε όσο νερό μπορούμε! Ειδικά κατά τη διάρκεια και μετά την γυμναστική το νερό είναι το Α και το Ω.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.