Κατά καιρούς έχουν βγει αρκετά trends για τις διατροφές και ορισμένα από αυτά είναι άκρως επικίνδυνα! Τι είναι η αντιφλεγμονώδη διατροφή και γιατί πρέπει να τη βάλεις στη ζωή σου;

Ίσως γνωρίζεις λίγο-πολύ ποια φαγητά είναι καλό να τρως και ποια όχι και τι σου προσφέρει το κάθε ένα στον οργανισμό σου. Πρόσφατα, είδαμε μια νέα «έννοια» να ξεπηδάει από παντού και αυτή είναι η «αντιφλεγμονώδη δίαιτα».

Τι είναι η αντιφλεγμονώδη δίαιτα;

Ουσιαστικά δεν υπάρχει τρόπος να ορίσει κανείς την αντιφλεγμονώδη διατροφή ως ένα συγκεκριμένο σχέδιο διατροφής. Δεν υπάρχουν κανόνες. Συγκεκριμένα, αντί για ακριβείς οδηγίες εκείνοι που ακολουθούν μια αντιφλεγμονώδη διατροφή, καταναλώνουν περισσότερα τρόφιμα που καταπολεμούν τη φλεγμονή και λιγότερα που την προκαλούν!

Αυτό σημαίνει ότι πολλές δίαιτες, όπως η Μεσογειακή και η Whole30, ουσιαστικά πέφτουν κάτω από την «ομπρέλα» της αντιφλεγμονώδους, αν και μπορεί να διαφέρουν μεταξύ τους.

αντιφλεγμονώδη διατροφή

Επομένως τι μπορώ να φάω;

Πολλά νόστιμα και θρεπτικά τρόφιμα! Μια αντιφλεγμονώδης διατροφή περιλαμβάνει πρωτεΐνες, φρούτα, λαχανικά, γαλακτοκομικά σε χαμηλά λιπαρά και υγιή λίπη. Μπορείς να ξεκινήσεις τη μέρα σου με ένα avocado toast για πρωινό για την καταπολέμηση της φλεγμονής και στη συνέχεια μπορεί να ακολουθήσει ένα γεύμα πλούσιο σε λαχανικά για μεσημεριανό.
Για βραδινό, μπορείς να δοκιμάσεις για παράδειγμα, σολομό με μια σαλάτα. Και για γλυκάκι; Υπάρχουν πολλές αντιφλεγμονώδεις συνταγές για επιδόρπιο και η μαύρη σοκολάτα είναι μια από τις καλύτερες επιλογές που μπορείς να κάνεις.

Και τι δεν μπορώ να φάω;

Προσπάθησε να αποφύγεις τροφές που προκαλούν φλεγμονή, όπως επεξεργασμένα και τηγανητά τρόφιμα, ζάχαρη, τρόφιμα υψηλού γλυκαιμικού δείκτη (όπως το λευκό ψωμί και τα ζυμαρικά) και το κόκκινο κρέας. Για ορισμένους ανθρώπους, η γλουτένη για παράδειγμα, προκαλεί φλεγμονή και σε αυτήν την περίπτωση θα πρέπει να συμβουλευτείς τον γιατρό σου.

Πρέπει να δοκιμάσεις την αντιφλεγμονώδη δίαιτα;

Αν πάσχεις από χρόνια φλεγμονή, τότε αυτή η διατροφή είναι κατάλληλη για σένα, καθώς θα σε βοηθήσει να διαχειριστείς τα συμπτώματα. Θα θεραπεύσει τα προβλήματα υγείας σου; Όχι απαραίτητα. Αλλά ακόμη κι αν δεν πάσχεις από κάποια ιδιαίτερη κατάσταση, υπάρχουν αρκετά οφέλη από τη συγκεκριμένη διατροφή, καθώς θα γεμίσεις με ενέργεια, θα χάσεις βάρος αν αυτός είναι ο σκοπός σου και θα μειώσεις τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.