Το να υπολογίζεις διαρκώς τις θερμίδες σου μπορεί να αποβεί εξαντλητικό. Η κατανάλωση θερμίδων σε καθημερινή βάση θα πρέπει να έχει ένα συγκεκριμένο όριο και να μην το παρακάνεις με το φαγητό.

Αρχικά θα πρέπει να δώσεις βάση στο τι τρως και μετά στην ποσότητα που τρως. Αυτά τα δύο σε συνδυασμό θα σε βοηθήσουν να έχεις ένα υγιές βάρος και να κάνεις μια υγιεινή διατροφή.

Πώς, όμως, θα υπολογίζεις την κατανάλωση θερμίδων χωρίς να είσαι με το κομπιουτεράκι στο χέρι; Μην αγχώνεσαι,υπάρχει ένας πιο εύκολος τρόπος για να καταλάβεις πόση μερίδα φαγητού χρειάζεσαι.  Κι αυτός ο τρόπος είναι το… χέρι σου!

Ο διαφορετικός υπολογισμός για την κατανάλωση θερμίδων

Για τους άνδρες το γεύμα τους δεν θα πρέπει να ξεπερνά το μέγεθος από τις δύο παλάμες τους, ενώ για τις γυναίκες δεν πρέπει να ξεπερνά το μέγεθος της μιας παλάμης.

Συγκεκριμένα:

Για τους άνδρες:

φαγητό

Για τις γυναίκες:

κατανάλωση θερμίδων

Πρωτεΐνες – Μια παλάμη

Η παλάμη σου μπορεί να σου πει πόση πρωτεΐνη χρειάζεσαι. Κι ενώ τα προϊόντα με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες όπως το κοτόπουλο, τα ψάρια, τα αυγά, το τυρί cottage και το ελληνικό γιαούρτι είναι υγιεινά, δεν πρέπει να καταναλώνονται υπερβολικά!

Υδατάνθρακες – Μια γροθιά

κατανάλωση θερμίδων

Ο αριθμός των υδατανθράκων που βρίσκονται στο ψωμί, τα δημητριακά, το ρύζι, τις πατάτες, στην κινόα θα πρέπει να περιορίζεται στο μέγεθος μιας σφιγμένης γορθιάς. Με αυτόν τον τρόπο, θα δώσεις την απαραίτητη ενέργεια στο σώμα σου χωρίς να πάρεις βάρος.

Για τους άνδρες, 2 χέρια ενωμένα θα βοηθήσουν να υποδείξουν ακριβώς τη σωστή ποσότητα ζυμαρικών που πρέπει να καταναλώσουν.

Τυρί- Δύο δάχτυλα

Το τυρί είναι νόστιμο και σε αυτό συμφωνούμε όλοι! Ωστόσο, δεν πρέπει να το παρακάνεις με την ποσότητα. Περίπου δύο δάχτυλα είναι αρκετά για να το απολαύσεις και να μην βλάψεις την υγεία σου.

Λίπη-Μισό δάχτυλο

κατανάλωση θερμίδων

Δεν χρειάζεται να καταναλώνεις αρκετά λίπη κάθε μέρα. Ως εκ τούτου, μπορείς να το υπολογίσεις με την άκρη του δακτύλου… γιατί τόσα λίπη χρειάζεσαι καθημερινά.

Φρούτα και λαχανικά – Δύο χούφτες γεμάτες

Τα φρούτα και τα λαχανικά τα θέλεις στη διατροφή σου σε καθημερινή βάση. Έτσι, δύο γεμάτες χούφτες είναι αρκετές για την ποσότητα που χρειάζεσαι στην καθημερινότητά σου, τόσο για άντρες όσο και για γυναίκες.

Επιδόρπιο- Κλειστή γροθιά

κατανάλωση θερμίδων

Κι αυτό ίσως είναι το πιο δύσκολο κομμάτι! Γνωρίζεις ότι γλυκά όπως σοκολάτα, παγωτό, κέικ, τάρτες θα πρέπει να καταναλώνονται με μέτρο.

Έτσι, μπορείς να χρησιμοποιήσεις την κλειστή γροθιά σου για να υπολογίσεις την ακριβή ποσότητα και να μην το παρακάνεις!

Photo: Pexels, Pixabay, Unsplash/
Siora Photography
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.