Κάλλια Θ. Γιαννιτσοπούλου
MSc, MBA, SRD
Κλινική Διαιτολόγος Διατροφολόγος

Κατά τη διάρκεια μίας πολυάσχολης μέρας, είναι εύκολο να αφήσετε το πρωινό να πέσει χαμηλά στη λίστα των προτεραιοτήτων σας, αλλά το να διαθέσετε μερικά λεπτά για να φάτε κάτι μπορεί πραγματικά να κάνει τη διαφορά στην ημέρα σας. Εάν δεν έχετε χρόνο να φάτε πριν φύγετε από το σπίτι, έχουμε και πολλές ιδέες για πρωινό που μπορούν να καταναλωθούν εν κινήσει ή όταν φτάσετε στη δουλειά.

Οφέλη για την υγεία

Το πρωινό παρέχει στο σώμα και τον εγκέφαλο <<καύσιμο>> μετά από μια βραδινή νηστεία. Χωρίς πρωινό δεν θα έχετε ενέργεια για να αντεπεξέλθετε στην καθημερινότητα, όπως όταν προσπαθείτε να ξεκινήσετε το αυτοκίνητο χωρίς βενζίνη!

Λειτουργία εγκεφάλου

Το πρωινό αποκαθιστά επίσης τα επίπεδα γλυκόζης, έναν απαραίτητο υδατάνθρακα που απαιτείται για τη λειτουργία του εγκεφάλου. Η κατανάλωση πρωινού μπορεί να βελτιώσει τα επίπεδα μνήμης και συγκέντρωσης και μπορεί επίσης να μας κάνει πιο ευτυχισμένους καθώς μπορεί να βελτιώσει τη διάθεση και να μειώσει τα επίπεδα άγχους.

Μακροχρόνια οφέλη

Το πρωινό έχει μακροπρόθεσμα οφέλη για την υγεία. Μπορεί να μειώσει την παχυσαρκία, την υψηλή αρτηριακή πίεση, τις καρδιακές παθήσεις και τον διαβήτη.

Βασικές βιταμίνες, μέταλλα και θρεπτικά συστατικά

Οι τροφές του πρωινού είναι πλούσιες σε βασικά θρεπτικά συστατικά, όπως φυλλικό οξύ, ασβέστιο, σίδηρο, βιταμίνες Β και φυτικές ίνες. Το πρωινό παρέχει μεγάλο μέρος της συνολικής πρόσληψης θρεπτικών στοιχείων της ημέρας σας.

Βασικές βιταμίνες, μέταλλα και άλλα θρεπτικά συστατικά μπορούν να αποκτηθούν μόνο από τα τρόφιμα, οπότε αν και το σώμα σας μπορεί συνήθως να βρει αρκετή ενέργεια για να φτάσει στο επόμενο γεύμα, θα πρέπει να συμπληρώσετε τα επίπεδα βιταμινών και ανόργανων συστατικών για να διατηρήσετε την υγεία και τη ζωτικότητα.

Ιδέες για υγιεινά πρωινά

  • Ένα ποτήρι ημίπαχο γάλα με δημητριακά βρώμης ή ένα ποτήρι φρέσκο χυμό πορτοκαλιού.

  • Γιαούρτι 2% λιπαρά με λίγα δημητριακά, 1 φρούτο κομμένο και 2-3 κουταλάκια του γλυκού μέλι.

  • Ένα ποτήρι από διάφορα φρούτα χτυπημένα στο μπλέντερ και 2 φέτες ψωμί ολικής αλέσεως με βούτυρο και μέλι.

  • Ένα τοστ με μαύρο ψωμί, τυρί και γαλοπούλα μαζί με ένα ποτήρι φρέσκο χυμό και ένα ποτήρι νερό.

  • Μilkshake (από γάλα χτυπημένο με 1 μπανάνα ή μερικές φράουλες) και 3-4 κράκερ μαζί με μαλακό τυρί για επάλειψη.

  • Μία μικρή αραβική πίτα με τυρί και γαλοπούλα μαζί με ένα ποτήρι γάλα 0-1,5% λιπαρά.

  • Ένα ποτήρι γάλα 0-1,5% λιπαρά, μία φέτα κέικ και ένα ποτήρι φρέσκο χυμό

Το πρωινό είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για φαγητό μαζί ως οικογένεια όταν είναι δυνατόν. Η καθιέρωση καλών συνηθειών πρωινού στην παιδική ηλικία και η διατήρησή τους σε όλη την εφηβεία μπορεί να είναι ένας σημαντικός παράγοντας για τη μείωση του επιπολασμού της παράλειψης του πρωινού και την ανάπτυξη καλών διατροφικών συνηθειών που διαρκούν μια ζωή. Έτσι, το πρωινό είναι πραγματικά το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας!

Πηγή: www.somaygies.gr.

 

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.