Εσύ φοράς αθλητικά όταν κάνεις γυμναστική στο σπίτι; Ή επειδή δεν βγαίνεις έξω, κάνεις τη γυμναστική σου με κάλτσες ή ξυπόλητος; Αλλά τελικά, ποιο είναι το πιο σωστό να κάνεις;

Πρέπει ή όχι να φοράς αθλητικά όταν κάνεις γυμναστική στο σπίτι; Κι αν δεν τα φοράς κινδυνεύεις με τραυματισμό; Υπάρχουν instructors που φορούν αθλητικά ενώ κάνουν γυμναστική στο σπίτι κι άλλοι που κάνουν ξυπόλητοι.

Ποιο είναι, όμως, το σωστό; Σύμφωνα με τους ειδικούς το αν πρέπει ή όχι να φορέσεις αθλητικά όταν κάνεις γυμναστική στο σπίτι εξαρτάται από την άσκηση που κάνεις αλλά και πόση εμπειρία έχεις στην… ξυπόλητη γυμναστική.

αθλητικά όταν κάνεις γυμναστική στο σπίτι

Αρχικά, υπάρχουν μερικά είδη γυμναστικής, όπως yoga και pilates που τυπικά τα κάνεις χωρίς αθλητικά και κάλτσες. Όταν κάνεις αυτές τις ασκήσεις θα πρέπει πάντα να αφαιρείς τα παπούτσια ώστε να έχεις καλύτερη αίσθηση και να παίρνεις καλύτερο feedback από τα πόδια που ακουμπούν το πάτωμα.

Παράλληλα, όταν κάνεις γυμναστική σε ένα στρώμα, προστατεύεις τα γόνατα και τους αγκώνες σου.

Αλλά όταν κάνεις ασκήσεις ενδυνάμωσης στο σπίτι, θα πρέπει επίσης, να βγάλεις τα παπούτσια στο στο σπίτι; Η απάντηση σε αυτές τις περιπτώσεις είναι λιγάκι περίπλοκη.

Αν δεν έχεις συνηθίσει να κάνεις γυμναστική ξυπόλητος, τότε θα πρέπει να ξεκινήσεις σιγά-σιγά, φορώντας κάλτσες ώστε να επιτρέψεις στα πόδια και το σώμα σου να προσαρμοστούν.

Ίσως στην αρχή να νιώθεις πιο άβολα, καθώς οι μυς στο πόδι είναι πιο αδύναμοι, αφού προηγουμένως φορούσες αθλητικά ή παπούτσια όλη μέρα. Τα παπούτσια είναι αναγκαία για προστασία και άνεση, αλλά εργάζονται για την ισορροπία και τη σταθερότητα, κάτι που διαφορετικά θα γινόταν από τους μυς του ποδιού.

αθλητικά όταν κάνεις γυμναστική στο σπίτι

Photo: Unsplash/Avrielle Suleiman

Και τα πιο δυνατά πόδια, μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο τραυματισμού και να ενισχύσουν την απόδοση της γυμναστικής.

Αν κάνεις βάρη ξυπόλητος, η αισθητηριακή ανατροφοδότηση που θα πάρεις από την άμεση επαφή με το πάτωμα μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα καλύτερη ισορροπία αλλά και καλύτερες κινήσεις.

Έτσι, αν θέλεις να κάνεις γυμναστική με βάρη στο σπίτι χωρίς παπούτσια μπορείς να το κάνεις, αλλά θα πρέπει να κάνεις αυτήν την αλλαγή πολύ σταδιακά.

Αν οι ασκήσεις που κάνεις περιέχουν αρκετά άλματα, τότε είναι καλύτερο να φοράς τα αθλητικά σου ή αν ιδρώνεις πολύ τότε ίσως θα ήταν καλύτερο να μη βγάλεις τα παπούτσια σου, ώστε να αποφύγεις τραυματισμούς.

Σε κάθε περίπτωση, πριν ξεκινήσεις τη γυμναστική σου, κάνε και τις κατάλληλες προσαρμογές στο σπίτι.

Photo: unsplash/Kelly Sikkema
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.