Take a fresh look at your lifestyle.

Τι είναι η Tabata; Η άσκηση που θα σε κάνει να χάσεις κιλά!

0 1

Τι είναι η Tabata; Είναι η γυμναστική που θα σε ξεσηκώσει και σίγουρα θα κάψεις πολλές θερμίδες αν αυτός είναι ο στόχος σου. 

Τι είναι η Tabata; Πρόκειται για μια διαλειμματική προπόνηση υψηλής έντασης που θα βοηθήσει τη φυσική σου κατάσταση, θα αυξήσει τις αντοχές σου και θα σε βοηθήσει να χάσεις βάρος.

Δεν χρειάζεται να περνάς ώρες ατελείωτες στο γυμναστήριο αρκεί να κάνεις Tabata! Θα γυμνάζεσαι σκληρά για 20 δευτερόλεπτα, μετά θα ξεκουράζεσαι για 10 δευτερόλεπτα και θα το επαναλαμβάνεις.

Πόσες θερμίδες θα χάσεις:

Με άλλα λόγια, αξίζει την προσπάθεια; Οι θερμίδες που θα χάσεις διαφέρουν αναλόγως το άτομο και άλλους παράγοντες αλλά σίγουρα αξίζει τον κόπο.

Μια μικρή έρευνα η οποία πραγματοποιήθηκε από την ACE βρήκε ότι ένα άτομο μπορεί να χάσει 18 θερμίδες το λεπτό κάνοντας τη συγκεκριμένη άσκηση. Κατά μέσο όρο ένας άνθρωπος μπορεί να χάσει 15 θερμίδες το λεπτό.

Και σε αυτό δεν υπολογίζονται οι θερμίδες που χάνεις μετά, την επίδραση από το «κάψιμο» της άσκησης. Αυτό το φαινόμενο συμβαίνει καθώς το σώμα ανακάμπτει από μια προπόνηση. Αυξάνεις την πρόσληψη οξυγόνου κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, καίγοντας θερμίδες στη διαδικασία.

Συνολικά, η συγκεκριμένη έρευνα βρήκε πως μπορείς να χάσεις μεταξύ 240 και 360 θερμίδων κατά τη διάρκεια 20 λεπτών γυμναστικής Tabata.

https://www.youtube.com/watch?v=Z4ziWoCuf5g

Τι πρέπει να γνωρίζεις πριν ξεκινήσεις

Αν είσαι νέος στο άθλημα, τότε θα πρέπει να βελτιώσεις την αντοχή σου, πριν το προσπαθήσεις. Αν δεν είσαι διατεθειμένος να κάνεις τη μέγιστη προσπάθεια για αυτά τα 20 δευτερόλεπτα, τότε δεν θα αποκομίσεις τα πολλά οφέλη της συγκεκριμένης γυμναστικής.

Όταν νιώθεις έτοιμος να κάνεις την προσπάθειά σου, τότε μπορείς να ξεκινήσεις με λίγα μαθήματα την εβδομάδα. Καθώς είναι μια άσκηση πολύ σημαντική για το σώμα θα πρέπει να προσπαθείς στο 100% κι αν δεν το κάνεις, απλά δεν είσαι προετοιμασμένος για αυτό.

Μπορείς, όμως, αρχικά να ξεκινήσεις με δύο ή τρία μαθήματα την εβδομάδα για κάποιο χρονικό διάστημα.

Παράλληλα, είναι εξαιρετικά σημαντικό να είσαι ενυδατωμένος πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τη Tabata.  Πρέπει να αντιλαμβάνεσαι τον ρυθμό της καρδιά σου καθ’ όλη τη διάρκεια της προπόνησης και να είσαι βέβαιος πως δουλεύεις στον δικό σου ρυθμό. Μπορεί να χρειαστεί να μην κάνεις μια άσκηση για να πάρεις τις ανάσες σου και αυτό είναι εντάξει.

Όπως συμβαίνει και με κάθε άσκηση θα πρέπει να ακούς το σώμα σου για να αποφύγεις τυχόν τραυματισμούς.

Photo: Unsplash/juan pablo rodriguez

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.